- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 27
At købe fra Kina lyder i teorien fantastisk, bortset fra de længere leveringstider. Nu har jeg nogle spørgsmål.
- Hvad betyder det at have et lager i Polen eller andre lande?
Lad os sige, at jeg vil bestille et kontrolleret stof som f.eks. natriumborhydrid eller pregabalin til en adresse i Polen.
Hvordan fungerer det, når betalingen er gennemført? Sender I produktet fra Kina til det nævnte lager for dette eksempel i Polen og sender det videre til kundens adresse i landet, eller er produktet allerede i Polen og sendes direkte til kunden? - Hvem er ansvarlig for tolden, når pakken kommer ind i EU til det nævnte lager? Kunden eller sælgeren?
- Når man modtager produktet, tæller det så som en levering fra Kina eller en levering fra Polen?
- Indenlandsk forsendelse fra Polen til Polen udgør en lille eller ingen risiko, men det gør forsendelse fra Kina til Polen. Er der ingen risiko ved at købe fra en kinesisk sælger, da produktet sendes fra det indenlandske lager?
- Hvem tager sig af eventuelle importafgifter?
- Hvad er et indenlandsk lager helt præcist? Ejer du et privat lager i det pågældende land, eller lejer du plads i et offentligt lager? Et eksempel som et foto eller en adresse ville afklare meget
- Tag for eksempel whwingroup Jeissychem621. De reklamerer for en lokal forsyning i Polen. Betyder det, at jeg kan placere en ordre og modtage en indenlandsk pakke fra Polen til min polske adresse uden risiko for, at pakken forsvinder eller beslaglægges, og alt, hvad der har at gøre med at importere den fra Kina til Europa, har intet at gøre med mig. Har jeg ret i det?
Jeg stiller disse spørgsmål for at forstå processen bedre, før jeg forsøger at bestille fra en kinesisk leverandør. Jeg ved, at I fyre lurer på hver tråd for at reklamere for jer selv, så vær venlig at gøre det samme her og forhåbentlig afklare alt for mig og andre, der overvejer at bestille fra Kina.