- Reaction score
- 8
Hej med jer. Jeg opdagede dette vidunderlige forum for ca. 2 måneder siden, og det er så fuld af gode og nyttige oplysninger ... det får mig til at fortryde, at jeg ikke lærte kemi i gymnasiet i det mindste ...
Jeg så alle de videoer, der blev sendt her.
Jeg ønsker at producere i mellemstor skala.
Jeg vil gerne lave 4mmc og 3cmc. Jeg forstår, at proceduren er den samme, den eneste forskel er den forløber, du starter med?
for 4mmc er dens 2-brom-4-methylpropiophenon aka 2b4mp? og for 3cmc er
2-Bromo-3'-chlorpropiophenon aka 2b3c
Jeg har købt noget laboratorieudstyr.
Jeg har en overhead-mixer, et 3000 ml bægerglas og en sepparatory-tragt, men jeg kan købe noget andet, hvis det er nødvendigt.
Den simpleste metode set fra mit noob-synspunkt er denne:
denne metode virker let at lave, men denne metode er fra
4'-methylpropiophenon, og hvis jeg køber
2-brom-4-methylpropiophenon fra forummet behøver jeg kun at følge videoen fra 3:23. ikke?
efter 3:23 får han "4-Methylpropiophenone bromination giver 2-bromo-4-Methylpropiophenone i benzen."
Jeg kan ikke finde benzen, men jeg forstår, at toluen også er god.
så for at være i stand til at efterligne videoen bliver jeg nødt til at starte med toluen og tilføje 2-brom-4-methylpropifenon ? fortsæt derefter som i videoen?
Og... Jeg kan ikke finde saltsyre HCI, men jeg fandt HBr brintoverilte.
Så kan jeg bruge toluen i stedet for benzen og HBr i stedet for HCI?
.
Jeg så alle de videoer, der blev sendt her.
Jeg ønsker at producere i mellemstor skala.
Jeg vil gerne lave 4mmc og 3cmc. Jeg forstår, at proceduren er den samme, den eneste forskel er den forløber, du starter med?
for 4mmc er dens 2-brom-4-methylpropiophenon aka 2b4mp? og for 3cmc er
2-Bromo-3'-chlorpropiophenon aka 2b3c
Jeg har købt noget laboratorieudstyr.
Jeg har en overhead-mixer, et 3000 ml bægerglas og en sepparatory-tragt, men jeg kan købe noget andet, hvis det er nødvendigt.
Den simpleste metode set fra mit noob-synspunkt er denne:
Syntese af 4-MMC (mephedron). Komplet videovejledning.
Denne video repræsenterer en simpel syntese af 4-MMC (mephedron) i lille skala fra 4'-methylpropiophenon. Der er en samlet videovejledning, som forklarer alt og giver mulighed for at fremstille 4-MMC til alle begyndere inden for organisk syntese. Udstyr og glasvarer: Rund bund...
bbgate.com
denne metode virker let at lave, men denne metode er fra
4'-methylpropiophenon, og hvis jeg køber
2-brom-4-methylpropiophenon fra forummet behøver jeg kun at følge videoen fra 3:23. ikke?
efter 3:23 får han "4-Methylpropiophenone bromination giver 2-bromo-4-Methylpropiophenone i benzen."
Jeg kan ikke finde benzen, men jeg forstår, at toluen også er god.
så for at være i stand til at efterligne videoen bliver jeg nødt til at starte med toluen og tilføje 2-brom-4-methylpropifenon ? fortsæt derefter som i videoen?
Og... Jeg kan ikke finde saltsyre HCI, men jeg fandt HBr brintoverilte.
Så kan jeg bruge toluen i stedet for benzen og HBr i stedet for HCI?
.