Potentiel syntesevej til at opnå [ LSD ] - Er det muligt?

Acid Bath

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2024
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Lad os diskutere en mulig syntesevej for L S D



Kære designalkymister, der praktiserer jagten på viden,
HfV80QGz3W



Jeg skriver til jer i dag med en næsten febrilsk entusiasme for at dele en idé, der har gæret i mit hoved i ugevis. Jeg tror, at jeg har set et glimt af en mulig syntese til at opnå det meget berømte lysergsyrediethylamidmolekyle.


Jeg bliver opfordret til at underkaste denne teori en undersøgelse af skarpe og nysgerrige sind som dit, hvem andre end dig kan være i stand til at chatte om dette så spændende emne? Kun en åbenhjertig udveksling og rolig diskussion mellem ligesindede kan polere ideer og bringe dem tættere og tættere på sandheden. Jeg håber, at vi kan etablere en ligeværdig dialog, hvor ærlig nysgerrighed og vilje til at ændre perspektiv er fremherskende.


Jeg ved, at mange af jer bruger søvnløse timer på tanker som dem, jeg nu ønsker at uddybe. Det er derfor, jeg er så sikker på, at I vil være i stand til at bedømme det retfærdigt og forfine det med jeres værdifulde observationer. Jeg beder dig om at hjælpe mig med at forfine denne intuition, som har opslugt mig. Jeg har tillid til, at denne samtale vil gøre det muligt for os alle at komme videre i forståelsen af komplekse emner, som pirrer vores intellektuelle nysgerrighed og mætter vores lærdom.

Jeg sender dig mine varmeste hilsner og ser frem til at indlede en samtale med dig, som er lige så spændende, som den er konstruktiv. Forskning kræver fælles udholdenhed. Nu skal vi se den reaktionsmekanisme, som undertegnede har udviklet med pen og papir

View attachment DgRb7meqh8.jpg

Her beskriver vi dannelsen af lysergsyreacetatesteren. Som vi kan se, er der tale om en esterificeringsreaktion af acetyleringstypen, og mærkeligt nok er der ingen alkoholer i denne reaktion. Jeg tog ikke dette forslag op af lommen, denne idé blev designet og kommenteret højt af en doktor i organisk kemi. "Efter at have afklaret denne afgrund, et stort spørgsmålstegn, lad os fortsætte." Dernæst vil vi se portrættet af reaktionsmekanismen for nukleofil substitution. Reaktionen mellem lysergsyreacetatester og diethylamin til dannelse af LSD View attachment

Se vedhæftet fil yTOmtocFDl.jpg

Det er især en bimolekylær nukleofil substitution (SN2), der følger følgende trin:

1. Diethylamin fungerer som en nukleofil og donerer et par elektroner til at danne en kovalent binding med acetatgruppens sp3-carbonatom.

2. Dette medfører samtidig spaltning af C-O-bindingen i acetatgruppen.

3. Ilten i acetatgruppen forlader stedet med elektronparret og danner en acetat-ion.

4. I mellemtiden forbliver kulstoffet bundet til diethylamino-nukleofilen med en ny C-N-binding.

5. Mekanismen er afstemt, dvs. den sker i et enkelt trin og uden dannelse af carbokationiske mellemprodukter.

Derfor er det specifikt en bimolekylær nukleofil substitution (SN2), hvor diethylaminet fungerer som en nukleofil, der erstatter acetatgruppen på esterens sp3-kulstof og til sidst danner LSD-molekylet.

Jeg ser frem til dine kommentarer. Jeg gør dette i højt humør og ser frem til at have flere mennesker at tale med om den fascinerende organiske kemi.

Jeg har også gjort mig den ulejlighed at lave syntesen af diethylamin og en anden, hvor jeg spekulerer i udvindingen af lysergsyre. Vent på næste indlæg
.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Ikke for at lyde uhøflig eller nedslående, men på din anden vedhæftede fil og også i teksten er det tydeligt, at du mener lyserg-eddikesyreanhydrid, men under ingen omstændigheder ester. Dette er et så anderledes molekyle i reaktivitet, at jeg aldrig har hørt nogen tale så detaljeret videnskab alvorligt (godt jeg husker at gøre sådan en fejl, mens jeg studerede til min bachelorafhandling). Det er bedre at få det redigeret for din skyld, jeg synes ikke, at nogen, der roder med disse to, skal lyde "at blive taget alvorligt" avanceret med mekanistiske detaljer uden nogen forudgående praktisk testning (ikke at det ville fungere efter min ærlige mening). Nu er jeg ikke ekspert, men selvom jeg prøver ikke at være upassende, kan jeg bare ikke lade det være, som det er. Eksperter vil måske efterlade en mere syrlig kommentar. Selvom mekanismen virker rigtig, tvivler jeg på, at den faktisk kan anvendes, og jeg har ingen anelse om anhydrid- eller såkaldt "ester"-syntesemetoden.
 

Acid Bath

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2024
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Hej HerrHaber, jeg har læst din kommentar og sætter pris på, at du tager dig tid til at gennemgå og analysere indlægget. Jeg har studeret dybere i nogle synteseveje og har indset, hvor udfordrende det kan være at udvinde lysergsyre, hvad enten det er fra morgenfruefrø, meldrøje eller endda at få LSA fra Stipa robusta, da det er en meget besværlig proces.

Når man har lysergsyre, virker det relativt ligetil at tilsætte diethylamin for at få LSD. Jeg har diskuteret mit forslag med kemilæger, som forsikrede mig om, at det kunne fungere. Jeg foreslog en LSD-syntese ud fra lysergsyre, hvor man først danner acylchlorid ved hjælp af PCl3, PCl5 eller SOCl2, og derefter tilsætter diethylamin for at danne LSD. Ifølge dem, jeg spurgte, virker denne syntese korrekt, men de advarede mig om, at det er svært at skaffe forstadierne til dannelse af acylchlorid, især thionylchlorid, som synes at være svært at finde i Latinamerika og også er risikabelt på grund af dets giftighed.

Som svar foreslog jeg at syntetisere det selv, hvilket fremkaldte en del latter og advarsler om de involverede farer. Det fik mig til at foreslå den syntese, jeg deler i dette indlæg, med mere tilgængelige og omkostningseffektive reagenser. Da jeg viste denne nye rute, fik jeg positiv feedback og fik at vide, at det kunne være en meget mere interessant og rentabel mulighed, hvis den blev fulgt.

Det er dog stadig en potentiel syntesevej, som afhænger af udfordringen med at skaffe ren lysergsyre, hvilket er en reel forhindring baseret på min forskning.

Tak for jeres opmærksomhed, og jeg ser frem til at fortsætte denne engagerede diskussion på forummet!
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Thionylchlorid er faktisk ikke til at opdrive for os i EU fra Polen ... men du skal finde den rette person til at maskere og sende det til udlandet i en godt beskyttet ampul, faktisk er POCl3 det, du ideelt set vil have, men acylchlorider er ingredienserne til old-school-metoden, og jeg tvivler på, at dit formål er eksperimentel arkæologi. Læs bare om PyBOP-metoden, et eller andet geni har anvendt de videnskabelige fremskridt fra SPPS på LSD, og alt arbejde udføres under omrøring i 5 minutter og en halv time uden opvarmning, alt sammen på en dag med, hvad jeg kunne kalde højt udbytte ... det er også, hvad jeg ønsker at gøre, når alt kommer til alt blev jeg kemiker på grund af mit første syretrip. Skål!
 
Top