Mephedron (4MMC) krystallisering

Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
302
Points
63
4-Methylmethcathinone krystalliseringsbetingelser:
- Konstant temperatur 22-24 ºC.
- Tør luft (<40 % relativ luftfugtighed).
- Beholderens volumen.
Enkel metode
Isopropylalkohol (IPA) eller ethanolopløsning med vand fremstilles i forholdet 30/70, 50/50, 70/30. Proportionerne justeres i henhold til opgaverne og krystalliseringsbeholderens volumen. Krystalliseringstiden og krystalstørrelsen afhænger af mængden af vand i opløsningen. Jo mere vand, jo større krystaller og længere krystalliseringsprocedure. Det gennemsnitlige forhold mellem mephedronhydrochlorid og vand er 1 g pr. 2-3 ml opløsningsmiddel. Opløsningen opvarmes til let kogning (små bobler). Derefter tilsættes mephedronhydrochlorid i portioner, så det har tid til at opløses. Dernæst opløses produktet, koges i et par minutter, og opløsningen hældes i en krystalliseringsskål. Der bruges mest plast- og glasskåle. Opløsningslaget med en højde på 1-2 cm giver en fraktion med en sukkerkrystalstørrelse. Opløsningslaget med en højde på 3-5 cm giver en fraktion på op til 5 mm. Luftkonditionerede bokse, stinkskabe og lufttørrere kan bruges til denne procedure. Våde krystaller opnås efter fordampning af opløsningsmiddel, som tørres godt under tør luftstrøm, infrarød stråling (IR-lampe eller IR-varmer) eller i en vakuumekssikkator.
16082
16083
16085

Gradvis afkølingsmetode
Dfhgmv

Krystallisationscentre dannes i opløsningen, når opløsningen inddampes i 50% eller mere. For at fremskynde krystalliseringsprocessen afkøles blandingen gradvist. En krystalliseringsskål anbringes i et køleskab (4 ºC) i 8-12 timer, hvorefter den flyttes til en fryser (-17-20 ºC) i 8-12 timer.

Krystalliseringsteknik med roterende fordamper (fin fraktion)
Mephedronhydrochlorid opløses i et opløsningsmiddel i forholdet 1 g pr. 1 ml. Opløsningen anbringes i denroterende inddamperkolbe og destilleres. Jo dybere vakuum, jo lavere er opløsningens kogepunkt. Der opnås store mængder fine krystaller på denne måde.

Det er muligt at fordampe opløsningen med en varmluftsventilator fra en krystalliseringsskål
i denroterende fordampers fraværskasse. I dette tilfælde bruges glas eller keramisk varmebestandigt glasvarer. Det er vigtigt at forhindre overophedning af produktet og som følge heraf dets forringelse.

Krystalliseringsteknik med hurtig afkøling
Mephedron-salt opløses i varmt vand i forholdet 1 g pr. 1 ml ikogende varmt vand. Ethanol 0,5 l eller et andet polært organisk opløsningsmiddel tilsættes efter fuldstændig opløsning. Den varme opløsning hældes i en plastbeholder til ½ eller 2/3 volumen, forsegles og afkøles i en fryser ved -17-20 ºC. Der er en chance for, at produktet ikke udfældes. I dette tilfælde filtreres krystallerne, og opløsningen inddampes yderligere.

Krystallisationsmetode i saltopløsning
Natriumchlorid (NaCl) 23 g opløses i destilleret vand (H2O) 100 ml. Mephedronhydrochlorid 100 g opløses i denne saltopløsning, opløsningen skal opvarmes for bedre opløselighed. Opløsningen hældes i en plastbeholder for at fylde ½ eller 2/3 volumen og forsegles tæt. Krystallerne dyrkes ved lav temperatur -18 ºC. Hvis temperaturen afkøles til under -18 ºC, fryser saltvandsopløsningen.
 
Last edited by a moderator:

justlooking403

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Tak, fordi du deler. Hvad er det gennemsnitlige udbytte af det endelige produkt med de proportioner, du bruger?
 

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
ønsker at krystallisere 3cmc. hvilket opløsningsmiddel er bedst at bruge til frysemetoden. Jeg forstår, at jeg opløser 1 g 3cmc i 1 ml vand ... Jeg forstår, at 0,5 af opløsningsmidlet skal være lig med, hvor meget produktet opløses. f.eks. for 1 kg 3cmc i 1 l vand tilsættes 0,5 l opløsningsmiddel? hvad synes du om krystallisering i dcm?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,048
Points
93
Ingen DCM-krystallisering. Kun vand+alkohol (vodka), vand+acetone. Proportioner - 1:1 - 1:3 pulver:væske. Procentdelen for acetone/alkohol i vand afhænger af pulverets kvalitet og renhed, jo mere beskidt, jo mere. Krystallernes væksthastighed og størrelse afhænger af den samlede mængde opløsningsmiddel.
 
Last edited by a moderator:

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
Ok, det vil sige, at der er 0,5 liter acetone i en liter vand? Vi antager, at krudtet er rent
 

Jamroz

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 16, 2022
Messages
16
Reaction score
3
Points
3
Saltvandskristallisering giver ikke de forventede resultater (krystaller er ikke så gennemsigtige som krystaller på dit billede, det er en solid sten med hvid belægning). Har du nogen idé om, hvilken fejl jeg har lavet?
 

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
Hvor hurtigt fik du krystal med denne metode? Kan du vise på billedet, hvilken krystal du kom ud med?

"Jeg inviterer dig til mit nye indlæg, hvor jeg vil præsentere mine ideer om mef-produktionsenheder ... Jeg vil også være glad for at lære dine ideer at kende."
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,048
Points
93
Det rigtige spørgsmål
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
302
Points
63
Krystaller kan variere i form og udseende afhængigt af deres produktionsmetode. Krystallerne på billedet er fremstillet af en 50/50 alkohol/vand-opløsning i forholdet 3 ml pr. 1 g mmc i et tørt rum.
Hvis du vil eksperimentere med krystallisering, så send mig en PM, så finder vi ud af de vigtigste nuancer.
 
Last edited by a moderator:

WhalterWhite

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 4, 2022
Messages
26
Reaction score
13
Points
3
Hvis jeg har 100 g færdiglavet 4mmc-pulver, hvor meget er produktet så efter krystallisering?
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
302
Points
63
Det afhænger af renheden af mephedronpulveret. Krystallen er oprindeligt en ren fraktion af produktet, og når opløsningsmidlet fordamper, sniger der sig snavs ind. Hvis pulveret er 98-99% rent nok, vil du få krystaller på ~90% af pulvermassen.
 

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
Så jeg forstår, at saltvandsindstillingen blev brugt: 50 ml h20 / 50 ml alkohol og 23 g Nacl, ikke?
 

Bazooka90

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 8, 2022
Messages
41
Reaction score
3
Points
8
Er der nogen, der ved, hvordan man kontrollerer renheden af 3cmc, og hvilket opløsningsmiddel der er bedst til rengøring? Kan jeg rengøre den med acetone?
 
Last edited:

Bazooka90

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 8, 2022
Messages
41
Reaction score
3
Points
8
I
Jeg har modtaget 200 g 3cmc meget snavset, jeg lagde det i mixeren for at gøre det til pulver, jeg har renset det med acetone, derefter lagde jeg 3cmc-pulveret i 200 ml vand for at opløse det og tilsatte 400 ml etylalkohol. Krystalliseringen dukkede op, men farven er meget brunlig. Nogen idé om hvorfor?
 

Khaafii

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
37
Reaction score
17
Points
8
Hej, jeg har et spørgsmål.

Hvis jeg skal lave en syntese af mephedron. Når jeg har mit udbytte af denne syntese. Hvad er forskellen mellem at sælge det efter den første syntese, og når jeg krystalliserer den mephedron, jeg har lavet.

Er der en enorm prisforskel? er det værd, eller kan jeg bare sælge det i ren form efter den første syntese uden at skære det op med noget.

Målet er i sidste ende at sælge i større mængder. Men jeg er nysgerrig efter, hvad forskellen ville være, hvis jeg gik efter krystalliseringen eller ej.

Tak for det
 

Venom2021

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 24, 2022
Messages
33
Reaction score
28
Points
8
4mmc 100g
woda 200ml
aceton 50ml
witamina c 3g

opvarm vandet til 60 ° tilsæt 4mmc, rør rundt, indtil det opløses, tilsæt acetone og tilsæt vitamin c hold temperaturen på 60 °. Hæld opløsningen i en skål, kan være glas eller plast, og om et par dage ved 22 ° -25 ° får du en krystal i form af pinde. tak så meget for din opmærksomhed
 

Dxrk

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 3, 2022
Messages
7
Reaction score
1
Points
1
Så hvilken metode er den bedste i forhold til tid og kvalitet?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,814
Points
113
Deals
1
Hej, det kommer an på, hvad du har brug for (store eller små krystaller)
 

SonicNL

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 22, 2023
Messages
84
Reaction score
76
Points
18
Hej, hvad er den bedste måde at få store krystaller på, hvis krystalliseringstiden maksimalt er 7 dage?
 
View previous replies…

SonicNL

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 22, 2023
Messages
84
Reaction score
76
Points
18
Tak for hjælpen. Hvilken metode ville du foretrække at bruge i dette tilfælde? IPA/vand 50/50 godt ved +- 18 C?
 
Top