- Reaction score
- 30
Så vidt jeg ved, er det bare at finde noget aktiveret, fint kulstofpulver og opvarme det med 10 % salpetersyre i et par timer. Skyl det. Tør. Tilsæt 5 eller 10 vægtprocent palladium i et bægerglas, opløs med hcl/h202. Tilsæt til bægerglasset med aktivt kul, og rør lidt rundt for at lade det trække. Tilsæt derefter myresyre eller formaldehyd for at reducere/udfælde på underlaget. Skyl. Færdig. Er det rigtigt?
Nogle tips? Forslag? Lyder det rigtigt?
hvor meget 10% pd/c betragtes som 'katalytisk', når det tilføjes til en reaktion? jeg antager, at da det er 7x bedre som katalysator end kobber, ville det være en korrekt mængde at tilføje 1/5 eller 1/7 af den molære ækvivalent af palladium af kobberchlorid, der ofte kræves i hemmelig kemi ...?
Nogle tips? Forslag? Lyder det rigtigt?
hvor meget 10% pd/c betragtes som 'katalytisk', når det tilføjes til en reaktion? jeg antager, at da det er 7x bedre som katalysator end kobber, ville det være en korrekt mængde at tilføje 1/5 eller 1/7 af den molære ækvivalent af palladium af kobberchlorid, der ofte kræves i hemmelig kemi ...?