Det er rigtigt, at det ikke ville være en dårlig ting at vide præcis, hvad man sender.
Jeg går ud fra, at pakkerne skal sendes som brev, men da jeg ikke kender oprindelseslandet, kender jeg ikke de tilladte dimensioner.
En idé kunne være at købe en rulle pallefolie eller et andet emballagemateriale, som du krøller sammen og lægger ind i pakken, så det ser ud, som om det beskytter varen, og så gemmer du tingene inde i folien.
For at få det til at se autentisk ud, ville jeg sende en originalt pakket vare, som har en lav værdi.
Send det hele som en prøveforsendelse med en falsk faktura, så varerne ikke skal fortoldes, og angiv en virksomhed som afsender og helst også som modtager.
Som KokosDreams allerede har sagt, så lav flere pakker ud af det.
Eller du kan prøve at oprette en polsk label via VPN med en polsk leveringsadresse og en polsk modtager, hvilket vil få det til at se ud som om, at pakken blev sendt forkert, og at den derfor har passeret tolden.
Her er det igen nødvendigt at skjule det så utildækket som muligt.
Ideelt set en artikel, der kan lukkes igen efter åbning.
Det må du selv undersøge, for jeg kender kun denne metode fra rygter, så jeg kan ikke fortælle dig, om den virkelig virker på den måde.
Du kan først opgive en prøveforsendelse, hvis du stadig har tid nok.
Forsendelser fra lande uden for EU er desværre altid forbundet med en vis risiko.