Så vidt jeg ved, kan din bank, selv hvis du betaler med kreditkort, ikke se, hvad du præcist har bestilt og fra hvilken sælger, forudsat at markedspladsen eller betalingsudbyderen (de tredjepartswebportaler, som nogle websteder bruger til at behandle betalingen, normalt bliver du omdirigeret til en separat side, hvor du indtaster dine kreditkortoplysninger) ikke giver disse frivillige yderligere oplysninger, som ikke er nødvendige for, at betalingen kan gennemføres. Markedspladser som Ebay eller som regel alle markedspladser af kinesisk oprindelse giver dem ikke. Hvis du bestiller der, sendes betalingen først til en konto, der ejes af markedspladsen, og derefter videresender de den til sælgeren, hvilket betyder, at hvis du bestiller noget "mistænkeligt" som kemikalier, kan din bank ikke se, at du faktisk har bestilt et kemikalie, men kun at du har bestilt noget fra Ebay.
Men indpakningen er op til sælgeren! Det er risikabelt at bestille ulovlige ting, især når pakken krydser jurisdiktioner under forsendelsen (når pakken går fra EU til USA eller omvendt), hvor den bliver kontrolleret af tolden. Hvis der på etiketten står navnet på et ulovligt kemikalie, vil de beslaglægge det. Det samme gælder, hvis de genkender det, eller hvis pakkens indhold generelt ser mistænkeligt ud, når den scannes. Ikke desto mindre er min erfaring, at sælgere af kemikalier er ret gode til at mærke pakkerne som noget andet for at undgå mistanke. Det gør de selv med lovlige kemikalier. Hvis du undgår direkte mistænkelige sælgere og markedspladser, skal du nok klare dig. Du kan spørge på dette forum, hvor der som regel er nogen, der allerede har bestilt derfra, som kan bekræfte lovligheden. Selv bestiller jeg aldrig kemikalier uden for min generelle jurisdiktion og har aldrig haft et problem på grund af det.
Jeg vil ikke pille ved dig for noget så lille, men de kemikalier, du nævnte, er ikke "precursors". En precursor er et kemikalie, der er en grundlæggende byggesten i den endelige eller næstsidste syntese (af en sammensætning, der består af funktionelle grupper og atomer arrangeret på en måde, der er direkte anvendelig i syntesen af ulovlige forbindelser). En precursor ændres generelt (udvides eller reduceres) for at give en ulovlig forbindelse. Ting som NaOH eller IPA er opløsningsmidler, der kun skaber de nødvendige betingelser for, at forstadiet kan reagere. I modsætning til prækursorer er de normalt udskiftelige og giver det samme eller et tæt resultat. Sådanne opløsningsmidler med en ekstremt bred vifte af anvendelser er normalt lovlige og helt mistænkelige. Af erfaring anbefaler jeg, at man altid forbereder en forklaring på en legitim anvendelse af de kemikalier, man bestiller. Selv når du er mistænkt bagefter, kan du undgå retsforfølgelse, hvis du får det til at se ud, som om du har brugt dem lovligt.
Jeg er glad for at se endnu en hemmelig kemiker blandt os. Nyd turen. Ud fra dine spørgsmål gætter jeg på, at du lige er begyndt på denne rejse, så som et venligt råd forventer du, at ting går i vasken. Tro ikke, at du kan undgå alle fejl eller konsekvenser. Hvis du ikke har uvirkelige forventninger, kan du ikke blive skuffet, som jeg siger.