- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 33
Jeg undrer mig over, hvorfor der er så få eller ingen Metadon-derivater på markedet. Metadonstrukturen er ikke omfattet af den nye lov om psykoaktive stoffer. Det er klart, at Metadon i sig selv vil være beskyttet af lægemiddelloven, men enhver mindre ændring vil igen føre til et stof, der kan købes i håndkøb. Det er derfor, jeg undrer mig over, hvorfor disse ikke findes med få eller ingen forskningskemikaliehandlere.
For eksempel har jeg spekuleret på, om det kunne være muligt at erstatte diethylamino-2-chlorpropan med dimethylamino-2-chlorpropan i metadonsyntesen, hvilket ville resultere i metadon med to ethylgrupper i stedet for methylgrupper på nitrogenatomet. Jeg er ikke uddannet kemiker, men jeg kan forestille mig, at dette stof ville have lignende egenskaber som metadon, men at det ikke ville være beskyttet af nogen lov.
For eksempel har jeg spekuleret på, om det kunne være muligt at erstatte diethylamino-2-chlorpropan med dimethylamino-2-chlorpropan i metadonsyntesen, hvilket ville resultere i metadon med to ethylgrupper i stedet for methylgrupper på nitrogenatomet. Jeg er ikke uddannet kemiker, men jeg kan forestille mig, at dette stof ville have lignende egenskaber som metadon, men at det ikke ville være beskyttet af nogen lov.