Jeg fandt faktisk denne tekst på Reddit. Er der nogen, der har feedback på den?
https://www.reddit.com/r/TheeHive/comments/eyu1g3
Syntese af metonitazene, Etazene, etonitazene, clonitazene og andre nitazene-derivater

Syntesen af nitazenderivater er beskrevet i det
amerikanske patent 2935514. Den beskrevne metode kan udføres nitazene, etonitazene, clonitazene, metonitazene, ISO, etazene og flere andre. Under mit videnskabelige arbejde har jeg lavet 12 nitazenderivater.
Etazen havde de bedste rekreative egenskaber, og det er min nr. 1.
Jeg har forklaret syntesevejen tidligere
ost:
https://www.reddit.com/r/fentanyl/comments/ela9fa/_/Image : https://ibb.co/h2SZcbP (vejen fra nitril)
1 Syntese benzimidazol (eller nitrobenzimidazol) mellemprodukt
Tør gasformig HCl-syre indføres i en smeltet blanding af (0,11 mol) af substitutter benzylcyanid (note 1) [i dette tilfælde bruger jeg p-methoxybenzylcyanid] og 11,6 ml absolut ethanol ved 15-25 * C, indtil sidstnævnte er mættet.
Efter at have ladet reaktionsblandingen stå i 12 timer ved 20 * C tages det rå iminoetherhydrochlorid (foto1) op i 200 ml absolut dioxan og omrøres med 15,2 g (0,1 mol) 2-amino-4-nitroanilin (note 2) i 2 timer ved RT (foto2).
Derefter under tilbagesvaling i 14 timer (foto3). Fra den stadig varme opløsning udfældes hydrochlorid af 2-(p-methoxybenzyl)-5-nitrobenzimidazol ved tilsætning af ethylacetat mættet med HCl-syre og filtreres derefter straks.
Freebasen frigøres fra hydrochloridet ved kogning med vandig ammoniakopløsning, filtreres og omkrystalliseres fra ethylacetat. Den resulterende 2-(p-methoxybenzyl)-5-nitrobenzimidazol (foto 4) blev brugt i næste trin.
2** Syntese af nitazenderivater (N-alkylering af benzimidazol)**
9 g (0,066 mol) diethylaminoethylchlorid i 10 ml dioxan tilsættes dråbevis ved 70*C til en omrørt opløsning af (0,033 mol) 2-(p-methoxybenzyl)-5-nitrobenzimidazol og 1 g benzyltriethylammoniumchlorid i 65 ml 1N NaOH (note 3) (foto5). Blandingen omrøres i 1 time ved RT, den udfældede olie optages i ethylacetat. EtAc-opløsningen ekstraheres med fortyndet HCl-syre, den sure opløsning gøres alkalisk med NaOH og ekstraheres igen med EtAc. EtAc-opløsningen vaskes med vand og tørres med vandfrit kaliumcarbonat og inddampes. Det giver 9 g af en blanding af 1-(beta-diethylaminoethyl)-2-(p-methoxybenzyl)-5-nitrobenzimidazol og 1-(beta-diethylaminoethyl)-2-(p-methoxybenzyl)-6-nitrobenzimidazol (note 4).
Denne blanding adskilles i sine to komponenter som følger:Blandingen optages i alkohol og blandes med den beregnede mængde HCl-syre i ethylacetat og inokuleres med HCl af 5-nitroderivatet. Efter filtrering og omkrystallisering af det resulterende bundfald fra ethanol opnås der 4,2 g rent 1-(beta-diethylaminoethyl)-2-(p-methoxybenzyl)-5-nitrobenzimidazolhydrochlorid.
Moderluten inddampes, tages op i vand, gøres alkalisk med NaOH-opløsning, ekstraheres med ethylacetat, og ekstraktet vaskes med vand og tørres med vandfrit kaliumcarbonat. Opløsningsmidlet blev inddampet, og derefter blev krystallerne omkrystalliseret fra en blanding af ether og pet. Ether med podning af 6-nitroderivatet, ren 1-(beta-diethylaminoethyl)-2-(p-methoxybenzyl)-6-nitrobenzimidazol.
-------------------------------------------------------------
Note 1.
Erstatter benzylcyanid, hvis du bruger:
4-chlorbenzylcyanid får du et benzimidazol-mellemprodukt til clonitazene
4-ethoxybenzylcyanid får du et benzimidazol-mellemprodukt til etonitazene
4-methoxybenzylcyanid du vil modtage et benzimidazol-mellemprodukt til metonitazene
4-isoproxybenzylcyanid du vil modtage et benzimidazol-mellemprodukt til iso.
Note 2.
2-amino-4-nitroanilin kan du erstatte 1,2-phenyldiamin og bruge 4-ethoxybenzylcyanid - du vil modtage et benzimidazol-mellemprodukt til etzen.
Note 3.
I det oprindelige patent brugte de ikke en katalysator. Katalysatoren letter opløsningen af stofferne. Det har en positiv effekt på reaktionshastigheden og udbyttet.
Note 4.
Hvis du laver etazene, har du ikke noget problem med isomerer. Du har allerede et produkt, der kan bruges